Doporučená četba:

Přehled technologie klimatu

Onext Populární Ebook Recenze

Onext je společnost se sídlem v Hongkongu v roce 2000. Příběh vzhledu však začal o dva roky dříve, když budoucí zakladatel obhajoval inovativní projekt na vytvoření univerzální nabíječky. Jeho práce byla ohromujícím úspěchem a v tu chvíli přišel s myšlenkou na vytvoření vlastní elektronické společnosti. Takto se objevil Onext, jehož název se skládal ze dvou slov „Original“ a „Next“, která se doslova překládá jako „Next Original“.

Hlavním cílem společnosti je vytvořit zařízení, ve kterém bude kombinována cena a kvalita. V roce 2004 zahájila společnost svou cestu na globálním trhu poté, co se etablovala v Hongkongu. Od svého vzniku společnost vyrábí pouze příslušenství pro digitální zařízení, ale postupem času začala aktivně vyvíjet a vytvářet vlastní zařízení. První e-knihy Onext se objevily v roce 2010 a budou předmětem diskuse.

Logo společnosti

ONEXT Touch & Read 001

ONEXT Touch & Read 001

Jedná se o první model vydaný společností v řadě elektronických knih, který má jak pozitivní aspekty, tak poněkud podivná řešení. První věc, která upoutá vaše oko, je design zařízení. Široké rámečky kolem obrazovky na první pohled dělají design trochu zastaralým a provedení „cut-off“ top bylo docela podivným rozhodnutím. Zařízení nemá žádná mechanická tlačítka kromě hlavního vypínače a veškeré hlavní ovládání se provádí pomocí dotykových kláves ve spodní části obrazovky.

Čtečka používá matici SiPix, jejíž spotřeba je mnohem menší než spotřeba standardní matice E-Ink. Proto baterie vydrží déle než 10 000 otáčení stránek. Tato technologie má však své nevýhody, obecně se jedná o normální obrazovku elektronické knihy, ale papír je šedší v několika odstínech a inkoust se objevuje pomaleji. To není tak kritické, ale někteří uživatelé to nemusí mít rádi.

Vlastnosti

• Ovládání: pomocí senzoru
  • Podsvícení: ne
  • Wi-Fi: ano
  • Úhlopříčka displeje: 6 "
  • Rozlišení: 600 × 800 px
  • HDD: 2 GB
  • RAM: 128 MB
  • Baterie: 1530 mAh
  • Hmotnost: 240 g
  • Cena: 3 200 rublů

Elektronická kniha nemá podsvícení, což ztěžuje čtení na místech se slabým osvětlením, ale na druhé straně ušetří energii baterie. Pokud jde o software, běží na operačním systému Linux a má jasné rozhraní. S nedostatkem paměti RAM, která je pouze 128 megabajtů, však existují znatelné brzdy.

ONEXT Touch & Read 002

ONEXT Touch & Read 002

Tento model vyšel pouhých šest měsíců po první generaci elektronické knihy, je patrné, že společnost pracovala na chybách, ale trochu špatným směrem. Onext se rozhodl zvětšit velikost zařízení a obrazovky, včetně, bez zvýšení produktivity. Úhlopříčka zařízení se zvýšila na 9. Rámy se znatelně snížily a do pouzdra bylo přidáno mnoho mechanických tlačítek, což zlepšuje ergonomii a zjednodušuje používání zařízení.

Čtečka také používá matici SiPix, jejíž vlastnosti již byly popsány výše. Obecně se tím mírně prodloužilo trvání práce a nyní je e-knih obvyklých 7500 stran - výsledek není špatný, ale vyplatil se. Zvětšení obrazovky také způsobilo zhoršení kvality zobrazení, protože rozlišení obrazovky se mírně zvýšilo a počet pixelů na palec byl pouze menší, takže znaky mají rozmazanou halo a fuzzy kvalitu.

Vlastnosti

• Správa: pomocí mechanických tlačítek a dotykové obrazovky
  • Podsvícení: ne
  • Wi-Fi: ano
  • Úhlopříčka displeje: 9 "
  • Rozlišení: 768 × 1024 px
  • HDD: 2 GB
  • RAM: 128 MB
  • Baterie: 1530 mAh
  • Hmotnost: 487 g
  • Cena: 5500 rublů

Stejně jako v předchozí verzi neexistuje podsvícení. Množství paměti RAM zůstalo na stejné hodnotě a podpora pro karty micro SDHC zmizela, což obecně zařízení málo poškodilo a snížilo počet konektorů na straně. Software byl mírně upraven, ale kvůli velikosti obrazovky a RAM 128 megabajtů - zařízení znatelně visí a provádí dlouhé stahování dokumentů.

Od této chvíle Onext vydal ve své řadě elektronických knih pouze dvě zařízení, pro úplnost bude popsáno několik dalších čtenářů ve stejné cenové kategorii.

Ritmix RBK-675FL

Ritmix RBK-675FL

Tato čtečka má zajímavý design v tmavých barvách, plastové rámečky jsou malé, nepočítají se spodní panel, na kterém jsou mechanická ovládací tlačítka, mezi nimiž jsou zvětšení a zmenšení stránek, tlačítko návratu, hlavní nabídka a tlačítko napájení. Obrazovka je malá, pouhých 6 palců, s dostatečně velkým rozlišením a počtem pixelů na palec, což je důvod, proč obrázek vypadá vysoce kvalitně, a znaky jsou zobrazeny jasně.

Vlastnosti

• Řízení: pomocí senzoru a mechanických tlačítek
  • Podsvícení: ano
  • Wi-Fi: ne
  • Úhlopříčka displeje: 6 "
  • Rozlišení: 1024 × 758 px
  • HDD: 4 GB
  • RAM: 512 MB
  • Baterie: 1500 mAh
  • Hmotnost: 160 g
  • Cena: 5790 rublů

Obecně jediná dobrá věc v tomto zařízení je jeho obrazovka a přítomnost podsvícení, ale je to kvůli tomu, že má vysokou spotřebu energie. Zároveň postrádá Wi-Fi a Bluetooth, což ztěžuje rychlý přenos digitálních knih a nutí vás to provést drátem nebo pomocí paměťové karty. Softwarové rozhraní není intuitivní a najít knihy ve správci souborů je obtížné.

Tesla viva

Tesla viva

Tuto čtečku vyrábí společnost známá po celém světě pro svá auta, ale Tesla zatím vytváří mnoho elektronických zařízení. Viva má 6-palcový displej v minimalistickém designu, ve firemní identitě společnosti. Používá se matice s technologií E-Ink Carta, která má průměrnou spotřebu energie a vynikající kvalitu zobrazení. Baterie zařízení v průměru stačí na 7500 stránek, což je v průměru dobrý výsledek pro tento druh čtečky.

Vlastnosti

• Správa: pomocí tlačítek a senzoru
  • Podsvícení: ano
  • Wi-Fi: ne
  • Úhlopříčka displeje: 6 "
  • Rozlišení: 1024 × 758 px
  • HDD: 8 GB
  • RAM: 128 MB
  • Baterie: 1700 mAh
  • Hmotnost: 190 g
  • Cena: 4490 rublů

Čtečka podporuje všechny známé formáty pro čtení dokumentů, ale nemá Wi-Fi a Bluetooth, a přenos souborů se provádí pomocí kabelu USB. Je možné zapnout podsvícení pro čtení na špatně osvětlených místech. Všechno se zdá být v pořádku a pro svou cenu je to skvělé zařízení, ale je tu jeden velký problém - montáž. Viva je velmi křehká a je snadné se odtrhnout od jednoduchého zlomu případu.

Digma e63S

Digma e63S

Poslední, který se má na tomto seznamu odevzdat, největší rozpočet ze všech prezentovaných. Čtečka s displejem 800 x 600 pixelů, rozlišení matice je 167 pixelů na palec, tento poměr, i když je trochu atypický, má dobrou kvalitu zobrazení a ostrost znaků, 16 odstínů šedé a umožňuje zobrazení kontrastních obrázků.

Vlastnosti

• Ovládání: pomocí kláves a dotykové obrazovky
  • Podsvícení: ne
  • Wi-Fi: ne
  • Úhlopříčka displeje: 6 "
  • Rozlišení: 800x600 px
  • HDD: 4 GB
  • RAM: 128 MB
  • Baterie: 1500 mAh
  • Hmotnost: 160 g
  • Cena: 4340 rublů

Pouzdro je vyrobeno z plastu, což je trochu levné. Na bocích a na spodní straně stroje jsou mechanická tlačítka pro ovládání a otáčení knih. Celkem baterie vydrží více než 7500 stránek. Neexistuje žádné podsvícení ani bezdrátové prostředky.

Proč se varná konvice při vaření nevypne: příčiny poškození a oprava pro kutily

Epilátor pro muže: výhody a nevýhody odstraňování chloupků, doporučení pro použití a péče o pleť

Extreme Phones: Revize Telefony pro Extreme a Military s Walkie Talkies